اولین مادربورد های سری Z68 همراه با فناوری Virtu معرفی شد
IT & COMPUTER
وبلاگی برای دوستان رشته کامپیوتر

این فناوری جالب که برای اولین بار در مادربورد های مبتنی بر چیپ ست Z68 به کار رفته است LucidLogix Virtu نام دارد.
این فناوری به مانند فناوری های مشابه که در کامپیوترهای همراه مانند نوت بوک ها و نت بوک ها استفاده می شود امکان تعویض بین پردازنده های گرافیکی را بر اساس نوع کاربرد فراهم می کند.
در این حالت شما می توانید از توانایی پردازنده گرافیکی مجتمع داخل پردازنده و کارت گرافیک غیرمجتمع به راحتی استفاده کنید که این موضوع باعث کاهش توان مصرفی سیستم و افزایش عمر مفید دستگاه می شود.
اشاره به این نکته حائز اهمیت است که پردازنده های گرافیکی مجتمع موجود در پردازنده های Sandy Bridge اینتل از فناوری نوین Quick Sync Video بهره می برند که از کارایی بسیار بالایی در پخش کردن تصاویر ویدوئی برخوردار هستند.
به طوری که این پردازنده گرافیکی نسبت به قبل تا سه برابر سریع تر تصاویر را کد و پخش می کند. مادربورد های سری P8Z68 و سریROG ایسوس شامل مدل MAXIMUS IV GENE Z دارای بالاترین میزان سازگاری با این فناوری هستند و می توانند در کمترین زمان و به صورت اتوماتیک بین کارت های گرافیک Nvidia و AMD/ATI سوییچ کنند.
یکی دیگر از فناوری های بسیار جالب به کار رفته در مادربوردهای سری Z68 ایسوس فناوریSmart Response است. در این فناوری حداقل 18.6 گیگابایت حافظه NAND در نقش حافظه نهان پردازنده روی مادربورد تعبیه می شود تا اطلاعات ضروری در آن ذخیره شود و وقتی پردازنده و یا کارت گرافیک نیاز به پردازش اطلاعات داشت در کمترین زمان ممکن آن را به حافظه اصلی سیستم منتقل کند که این موضوع علاوه بر افزایش راندمان تا 4 برابر باعث کاهش توان مصرفی می شود.
اما تمامی مادربوردهای سری P8Z68 و همچنین تمامی مادربوردهایی که بر پایه چیپ ست سری Z68 ساخته شده اند مانند MAXIMUS IV GENE، از بایوس UEFI BIOS بهره می برد. فناوری که به کلی فضای سنتی بایوس را دگرگون و تعریف جدیدی از بایوس را برای کاربران ایجاد کرد.
کاربران در این محیط بسیار زیبا و گرافیکی قادرخواهند بود تا با ماوس و صفحه کلید به انجام تغییرات مورد نظر خود بپردازند و همچنین بسیار راحتتر از قبل با محیط بایوس ارتباط برقرار کنند. همچنین یکی دیگر از مزیت های اساسی مادربوردهای سری Z68 پشتیبانی از هاردیسک های با ظرفیت بالاتر از 2.2 ترابایت است که با توجه به تولید هاردیسک های سه ترابایتی این موضوع برای کابران بسیار حائز اهمیت است.
مادربوردهای سری Z68 ایسوس از مدار رگولاتور DIGI+VRM بهره می برد که در واقع یک استاندارد جدید در مدار رگولاتور دیجیتال محسوب می شود. در واقع این استاندارد تعریف جدیدی از مدار رگولاتور را در مادربوردها به وجود آورده است.
این فناوری از قابلیت پایدار، اطمینان پذیری و پتانسیل اورکلاکینگ بیشتری برخوردار است و کاربران به راحتی می توانند تنظیمات خاص خود را که تاکنون قادر به انجام آن نبوده اند را اعمال کنند.
تصاویر مرتبط


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 7 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 70246
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1